Tuesday 8 May 2012

OPS 2020 :Fitnah Pro-Mahasiswa Kepada Kerajaan Barisan Nasional.

UM kian HOT dengan isu kali ini apabila mahasiswa didedahkan dengan konspirasi kerajaan Malaysia yang diterajui oleh Barisan Nasional melalui OPS 2020. Satu sidang media telah dibuat berhampiran kampus Universiti Malaya menampilkan Pengerusi dan Speaker Pro-Mahasiswa Nasional, serta wakil GAMIS

Oppss HOT!!! Apa itu OPS 2020? Bak kata Pro-Mahasiswa Nasional  OPS 2020 adalah satu operasi khas yang ditubuhkan berperanan dalam memastikan pilihanraya kampus tidak memberi sebarang kebangkitan moral kepada Pakatan Rakyat menjelang Pilihanraya Umum ke-13. Ini bermakna sebarang perkara yang boleh dikaitkan dengan kebangkitan parti pembangkang ini akan dihalang serta merta, contohnya Pilihanraya Kampus. 



~Teks ucapan sidang media

Teks ucapan ini penulis dapatkan dari salah seorang wakil media yang terlibat. Mmm, apa pula kaitannya dengan UM? Mungkin tempat, tetapi penulis memberi tegasan kepada Pilihanraya Kampus UM yang dilihat semakin tidak tentu arah.

Konklusinya, Pro-Mahasiswa telah mengaitkan Pilihanraya Kampus Lewat adalah kerana campurtangan dari Barisan Nasional. Pihak UMH melihat perkara ini merupakan satu fitnah daripada Pro-Mahasiswa kepada Barisan Nasional dan pihak pentadbiran Universiti Malaya kerana membuat tuduhan tersebut TANPA BUKTI YANG JELAS.

Ingat, yang HOT penulis beri, anda nilai sendiri, asalkan HOT!

No comments:

Post a Comment