Wednesday 25 April 2012

AMAN KAMPUS : Mahasiswa Dilarang Menyertai BERSIH 3.0

Karnival Siswa Cakna Bersama AMAN KAMPUS sedang berlangsung bermula 23 hingga 29 April ini. Kali ini AMAN KAMPUS menjelajah ke UNIVERSITI MALAYA. Apa yang HOT!! AMAN KAMPUS yang sebelum ini diuar-uarkan mendapat sambutan hangat daripada seluruh mahasiswa tanah air tampak kurang mendapat sambutan di UM. Pelbagai aktiviti termasuk jualan yang diadakan berhadapan dengan Dewan Tunku Canselor tampak lengang. Bahkan aktiviti-aktiviti tersebut langsung tidak diketahui majoriti mahasiswa UM. Di mana "Siswa Cakna"? 



Tambahan lagi, kali ini lebih HOT, AMAN KAMPUS memberi laungan amaran kepada semua mahasiswa terutama yang berada di kampus UM agar tidak menyertai Perhimpunan BERSIH 3.0 yang bakal diadakan pada 28 April ini. Di mana HOT nya? Apa sebenarnya peranan AMAN KAMPUS di UM kali ini? Adakah hanya mahu menyampaikan mesej larangan ini, habis segala perbelanjaan diperuntukkan selama seminggu? Dan siapa yang memberikan segala macam peruntukkan untuk enent ini? Seharusnya delegasi AMAN KAMPUS, yang dipelopori siswa dan siswi ASPIRASI yang turut melibatkan barisan alumni mereka, bersikap lebih kreatif dan proaktif. 

Akhir kata, penulis boleh katakan bahawa AMAN KAMPUS di UM kali ini gagal total, bermakna AMAN KAMPUS langsung tidak mencapai matlamat "Siswa Cakna". Sudah sedia maklum UM merupakan universiti terulung di Malaysia, sekiranya di sini mereka gagal, di mana lagi akan mereka berjaya. Teruskan setia bersama UM-HOT kerana kami akan sentiasa CAKNA akan isu HOT

No comments:

Post a Comment